Boldog Születésnapot!
Hvtm 2006.04.22. 13:37
Genfi Autószalon-Boldog szülinapot!
Alfa Romeo
Nyugdíjba vonul a népszerű 156-os Alfa, nyártól ugyanis a középkategóriás modell utódja, a 159-es veszi át a stafétabotot. Giorgetto Giugiaro ismét kitett magáért, a felettébb sportosra sikeredett újdonság formaterve nem nélkülözi az emóciókat. A Fiat-csoport friss fejlesztésű, prémium padlólemezére épülő kocsi mindhárom dimenzióban megnőtt, de a tervezők szerint az autó nemcsak tágasabb, hanem kényelmesebb is elődjénél. Jelenleg hatféle hajtóműről szól a fáma: a közvetlen benzinbefecskendezéses JTS egységek közül a legkisebb 1,9 literes (160 LE, 190 Nm), a középső 2.2-es (185 LE, 230 Nm), míg a csúcsot a
Ford
A Focus Sedan és ST220 sportváltozatán, továbbá a hidrogénüzemű C-MAX modellen kívül is szolgált érdekességgel a Ford. A SAV (Sports Activity Vehicle – sportos egyterű) koncepció egyrészt a márka új formanyelvezetét hivatott bemutatni, másrészt új megvilágításba helyezi a buszlimuzinok variálhatóságát. A hátsó üléssor ugyanis három egyenrangú székből áll, melyek közül a középső távirányítóval teljesen hátracsúsztatható, miközben a másik kettő kicsit beljebb mozdul. Az autóhoz tervezett gurulós bőröndök a csomagtartó oldalfalához rögzíthetők, s ilyenkor a harmadik üléssorban könyöklőként szolgálnak.
Honda
Egyelőre koncepcióként mutatkozott be a Civic nyolcadik generációja, de a gyáriak elismerték, hogy a szériagyártású modell formaterve csupán nüansznyi különbségeket mutat majd. Legnépszerűbb típusával a Honda láthatóan visszatér a sportos irányvonalhoz, amit nemcsak a lendületes formaterv támaszt alá, hanem a kocsi arányai is: az ötajtós (a hátsó kilincseket az ablakkeretbe integrálták), ferdehátú változat szélesebb és jócskán laposabb lesz a jelenleg futó Civicnél. A korszerű benzinmotorok mellett a választékban megjelenik a 2,2 literes i-CTDI turbódízel 140 lóerős teljesítménnyel és 320 Nm-es forgatónyomatékkal. A szériaérett Civicről szeptemberben, a Frankfurti Autószalonon rántják le a leplet, az értékesítés pedig jövő év elején kezdődik. A Legend végleges változatára is várni kell még, Genfben ugyanis egy prototípust állítottak ki a japánok. A márka zászlóshajóját 3,5 literes, 295 lóerős és 353 Nm forgatónyomatékú V6 motor mozgatja, melynek teljesítményét – ötfokozatú, szekvenciálisan is kapcsolható automata sebességváltó közbeiktatásával – a világ egyik legfejlettebb összkerék-hajtási rendszere kerekenként képes az adott körülményeknek megfelelően elosztani. A Japánban forgalmazott változatot intelligens sebességtartó automatikával és éjjellátó rendszerrel, sávelhagyásra figyelmeztető berendezéssel, baleset-megelőző rendszerrel és aktív kanyarfényszórókkal is felszerelik.
Cadillac
Az amerikai prémiummárka alaposan előkészíti európai partraszállását. A BLS koncepcióautót ugyanis az itteni igényeket szem előtt tartva fejlesztették ki, s 2006 tavaszától a Cadillac belépőmodelljeként szolgál kontinensünkön. Mivel a négyajtós limuzin az Opel Vectra és a Saab 9-3 platformját használja, a hagyományoktól eltérően az első kerekek hajtottak. Mindhárom benzines motor turbóval izmosított (kétféle kétliteres és egy 2.8 V6), s a márka történetében először gázolajos egység (1,9 literes) is megjelenik a palettán.
Chevrolet
Tavasz végén indul hódító útjára a népszerű Matiz kisautó második nemzedéke, melyet a közép-kelet-európai régióban Spark néven vezetnek be. Bár a kocsi jellegzetes karaktere szemernyit sem változott, formaterve divatosabb, és a gyáriak állítása szerint az alkatrészek 80 százaléka új. Az utastérben például csak a kontroll-lámpák maradtak a kormány mögött, a műszerek a középkonzol tetejére költöztek. A 3495 mm hosszú, 1495 mm széles és 1500 mm magas Sparkhoz csatolt lengőkaros hátsó felfüggesztést készítettek, így a csöppség kényelmesebb és kanyarban biztonságosabban viselkedik. A 0,8 literes, 52 lóerős motorral felszerelt Chevy gyorsulása 18,2 másodperc, végsebessége 145 km/óra, míg a 66 lóerős „ezres” változat 14,1 másodperces és 156 km/órás értékekkel bír. A továbbfejlesztett motoroknak, a javított légellenállásnak és a súlycsökkentésnek köszönhetően az átlagfogyasztás hozzávetőleg 15 százalékkal alacsonyabb.
Citroen
A francia márkától nem is áll olyan távol a nagyméretű, exkluzív autók gyártása, mint gondolnánk, hiszen a DS, SM és CX modellekkel már szerepelt ebben a kategóriában. A Citroennél most ismét elérkezettnek látták az időt, hogy a vadonatúj C6 modellel magasabb osztályba lépjenek. Egyedi formatervével és a maga 4,95 méteres hosszával a túraautó impozáns látványt nyújt, belül pedig fejedelmi kényelemben részesíti utasait. Ezt nem csupán a helykínálatot, vagy éppen a felhasznált anyagok minőségét látva állíthatjuk, hanem az elektronikusan vezérelt, hidropneumatikus felfüggesztések okán is. A C6 felszereltsége kielégíti a legkényesebb igényeket, hiszen négyzónás légkondicionálót, első-hátsó parkolóradart, sebességtartó és sebességszabályozó automatikát, sávelhagyásra figyelmeztető berendezést, elektromos rögzítőféket és a vezetési információkat a szélvédőre vetítő head-up displayt is kínálnak az autóhoz. Mindkét motor V6 hengerelrendezésű (a benzines háromezres, 215 lóerős, a HDi turbódízel 2,7 literes, 208 lóerős) és hatfokozatú, automatikus sebességváltón keresztül juttatja erejét az első kerekekhez.
Ferrari
Majdnem ötször annyi időbe telik, hogy az F430 Spidert „megszabadítsuk” vászontetejétől, mint ahány másodperc alatt százra gyorsulhatunk vele! Ha megadjuk, hogy 4,3 literes, 490 lóerős V8 motorjával a nyitott sportkocsinak mindössze 4,1 másodpercre van szüksége, hogy elérje a 100 km/órás sebességet (csúcssebessége 310 km/óra feletti), akkor egyszerű matematikai képlettel kiszámolhatjuk a vászontető eltüntetéséhez szükséges 20 szekundumot. A Ferrarinál a súlycsökkentés miatt nem használtak összehajtogatható keménytetőt, s a hátsó szélvédő is ezért készült műanyagból – azért a Spider így is 70 kilogrammal többet nyom a zárt változatnál.
Fiat
Az olaszok remélik, hogy az új Croma legalább olyan sikeres lesz, mint az 1985 és 1994 között azonos néven futó elődje, melyből összesen 450 ezer darabot adtak el. A Giugiaro designstúdióban tervezett 4750 mm hosszú, 1770 mm széles, 1600 mm magas és 2,7 méteres tengelytávolságú Fiat valójában egy tágas, modern kombi. Az utastér anyagválasztása igényes, s az autó kényelmi és biztonsági felszereltsége is magas szintű igényeket hivatott kielégíteni. A Croma forgalmazása nyáron kezdődik, mégpedig háromféle specifikációval, valamint 1,8 literes, 130 lóerős és 2,2 literes, 147 lóerős benzines, illetve 1,9 literes (120 vagy 150 LE) és 2,4 literes, 200 lóerős turbódízel motorokkal.
Elismerés a Fiatnak a Genfi Autószalon alkalmából |
A Fiat stand nyerte el a megtisztelő „Creativity Award” elnevezésű díjat, melyet az 50 éve alakult „Publicity and Communications Club of Geneva” (CPG) ad ki a Nemzetközi Autószalon alkalmából. A díjat tehát a Fiat kapta „mert egyedülálló módon juttatja kifejezésre az életörömöt, a dinamizmust, a frissességet és az olasz életstílust”, olvashatjuk Benjamin Feijoo-nak, a zsűri elnökének nyilatkozatában.
A „Creativity Award” mindenkelőtt méltó elismerés a Lapo Elkann vezette csapat számára, akik a standot megálmodták és megalkották. „Ez a díj kivételes örömmel tölt el, hiszen egy igazi csapatmunka díjazása is. Ez az új stand, melynek minden egyes részletét aprólékos odafigyeléssel kezeltük, kezdve a színek megválasztásától a design-on keresztül egészen az új Fiat betűlogóig, világos és határozott üzenete a cég újjászületésének és megújulásának” - mondta Lapo Elkann.
A kritikusok és a közönség visszajelzései a Genfi Autószalon kapcsán ígéretes bizonyítékai annak, hogy a Fiat jó úton halad az őt megillető pozíció felé a világ autógyártóinak rangsorában. Ez a legjobb ómen az új Fiat Cromának és a standon kiállított minden egyes modellnek.
| | 3.2 V6 jelenti (260 LE, 322 Nm). Dízelfronton az 1910 köbcentis JTD nyolc- (120 LE, 280 Nm) és tizenhat szelepes változatát (150 LE, 320 Nm), illetve a 2.4 20V JTD (200 LE, 400 Nm) motort vetette be az Alfa. Ezentúl az erőforrások nem csupán az első kerekeket hajthatják, hiszen a 159-es Q4 összkerék-hajtással is kapható lesz. A Brera érkezésével a GTV ugyancsak elköszön. Természetesen a 2+2 üléses sportkupé vérpezsdítő designja is Giugiaro mester fejében született meg, az autó mozgatásáról pedig a 159-es izmosabb motorjai, azaz a 2.2 JTS, a 3.2 V6 JTS, valamint a húszszelepes 2.4 JTD gondoskodik. Sebességváltóként hatfokozatú manuális, vagy automatikus jöhet számításba, s akár mind a négy kerekével is kapaszkodhat a sportkocsi. A Brera még az idei év végén a szalonokba kerül, a vásárlók háromféle felszereltség közül választhatnak.
Audi
Ha nem is agresszív, de mindenképpen szembeötlő és izgalmas a legsportosabb Audi A4 spoilerezése. Az RS4 csúcsmodell 4163 köbcentiméteres, FSI közvetlen benzinbefecskendezésű V8 motorja gombnyomásra éled, s a 8250-es fordulatig kihúzatható egység becsületes 420 lóerőt és 430 Nm forgatónyomatékot bocsát rendelkezésre. Ráadásul mindezt az új generációs quattro összkerék-hajtási rendszer hathatós támogatásával igyekszik a talajra juttatni, így az RS4 gyorsulása 4,8 másodperc, míg csúcssebességét 250 km/órában korlátozza az elektronika.
Bentley
A Continental GT luxussportkocsival párhuzamosan fejlesztett Continental Flying Spur a patinás angol márka történetének leggyorsabb négyajtós modellje. Az 5,3 méter hosszú és közel 2,5 tonna súlyú fényűző túraautónak mindössze 4,9 másodpercre van szüksége, hogy álló helyzetből elérje a 100 km/órás tempót, s óránként akár 312 kilométert is képes megtenni. Ehhez hatezres, két turbófeltöltővel lélegeztetett W12 motor szolgáltatja 552 lóerős teljesítményét, amely a hatfokozatú, automata sebességváltón keresztül mind a négy kerékre jut. A 401 mm-es első féktárcsa a legnagyobb, ami szériagyártású autón található. A Bentleyhez extrafelszerelés tulajdonképpen nem rendelhető, a megrendelő azonban személyre szabhatja autóját - azaz megválaszthatja, hogy ötszemélyes változatot szeretne-e egybefüggő hátsó üléspaddal, vagy négyszemélyeset elektromosan állítható fotelekkel.
BMW
Lamborghini
Alaposan átfogalmazza a roadsterezés fogalmát a Lamborghini Concept S nyitott szupersportkocsi. Luc Donkerwolke főtervező ugyanis nem egyszerűen lecsapta a Gallardo tetejét, hanem az utasteret is „kettévágta”. Ezzel az volt a célja, hogy az együléses versenyautók érzését biztosítsa a pilótának és az utasának – természetesen kormány csak az egyik oldalon található. Hagyományos értelemben vett szélvédője nincsen az extrém járgánynak, az üvegbura csupán arra szolgál, hogy a bent ülők feje fölé terelje a menetszelet. Érdekes megoldás még a két fülke közé helyezett középső visszapillantó tükör, amelyik gombnyomásra bújik elő. Ahogyan az alapjait nyújtó Gallardo, úgy ez a gép is négykerék-hajtású, ötliteres, s az 500 lóerős motor 4,2 másodperc körüli gyorsulásra és megközelítőleg 309 km/órás csúcssebességre teszi képessé a roadstert
A bajor márka standja valósággal hemzsegett az újdonságoktól! A legkisebb BMW például a kategória legerősebb modelljévé avanzsált, miután megkapta első hathengeres motorját. A 258 lóerős 130i tűzgolyó 6,2 másodperc alatt katapultál százra, a száguldás 250 km/óránál ér véget. Amíg a 3-as sorozat teljesen megújult, addig a 7-es zászlóshajó ráncfelvarráson esett át. A frissítés persze nem csak annyit jelent, hogy a formatervező Chris Bangle-t telenyugtatózták, majd ilyen állapotban átrajzoltatták vele a luxuslimuzint. Egyetlen kivétellel az összes motor újnak számít a kínálatban, de a futóművet is tovább csiszolgatták a mérnökök. Hivatalosan Genfben mutatkozott be a keménykötésű M6-os sportkupé is.
|